Skip to main content

مقایسه موتور برق گازسوز و سیستم برق خورشیدی

در این گزارش کوشش شده است بطور کلی و خلاصه تامین برق از دیدگاه فنی و اقتصادی بررسی گردد، لذا دو راهکار اصلی جهت تامین برق واحدهای مسکونی و معایب و مزایای هر یک آورده شده است:

شرکت گرین پاور ایران از سال 1380، نخستین و تنها شرکت ایرانی تولید کننده و وارد کننده انواع ژنراتور گازسوز با برند گرین پاور در ایران بوده و محصولات دیگر نظیر موتور برق گازسوز، موتور برق های بنزینی و دیزل ژنراتور را به شما ارایه می نماید.

راهکار اول-سیستم انرژی خورشیدی 1 کیلوواتی برای هر واحد مسکونی

همانطور که می دانید انرژی خورشید تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست است که دارای معایب و مزایای زیر است:

مزایا:

  • کاهش هزینه برق: صاحبان خانه های مسکونی در صورتی که امکانات شبکه ای آن وجود داشته باشد می توانند میزان برق تولیدی مازاد بر مصرف خود را به شبکه فروخته و در مقابل تعرفه های مصوب را دریافت نمایند. این بدین معنی است که صاحبان خانه می توانند هزینه برق مصرفی خود را به شدت کاهش دهند.
  • عدم وجود صدا: در برخی از کاربردهای انرژی خورشید، هیچ قسمت متحرکی وجود ندارد. به طور مثال سلول های فوتوولتاییک هیچگونه صدایی ندارند.
  • هزینه نگهداری پایین: از آنجایی که قطعات متحرک ندارند و یا کم هستند، هزینه نگهداری این انرژی بسیار پایین است. به طور مثال سلول های خورشیدی خانگی فقط نیازمند 2 بار تمیزکاری در سال هستند.

معایب:

  • قیمت بالا: نیروی محرکه لازم برای پیشبرد انرژی خورشیدی ریشه در برنامه ریزی های یک کشور دارد. این برنامه ها می توانند مشوق خوبی  برای منابع خورشیدی در مقابل سایر منابع باشند. لازم به ذکر است که علت نیازمند بودن به برنامه ریزی و حمایت دولت از این جهت است که هزینه های اولیه راه اندازی تجهیزات خورشیدی گران قیمت است و سرمایه گذاران شخصی برای خرید و نصب سل های خورشیدی به تسهیلات مالی نیازمندند.
  • برآورد اقتصادی یک سیستم خورشیدی 1 کیلووات شامل: 1000 وات پانل خورشیدی، 10 باطری 100 آمپرساعت برای ذخیره سازی برق به مدت 8 ساعت، اینورتر جهت خروجی برق AC و DC،
  • هزینه باطری: 7 میلیون تومان
  • کل هزینه با نصب و راه اندازی بری یک واحد: 11 تا 13 میلیون تومان
  • ذخیره سازی هزینه بر: سیستم های ذخیره کننده انرژی خورشیدی مانند باتری ها به یکنواخت بودن و پایدار بودن جریان برق کمک می  کنند. اما این تکنولوژی ها بسیار گران قیمت هستند و از طرفی به صورت دوره ای هرچند سال بایستی تعویض گردند و لذا نیاز یه هزینه های دوره ای ضروری می باشد
مقایسه موتور برق گاز سوز و سیستم برق خورشیدی
مقایسه موتور برق گاز سوز و سیستم برق خورشیدی

با توجه به طول عمر مفید 3 سال برای باطری ها، نیاز به هزینه 7 میلیونی برای یک سیستم در هر 3 سال می باشد.

  • متناوب بودن: انرژی خورشید یک منبع متناوب است. دسترسی به نور خورشید در یک بازه زمانی خاص در طول شبانه روز امکان پذیر است.  همچنین پیش بینی آب و هوای روزانه نیز دشوار است. از این رو برای تولید برق مورد نیاز، انرژی خورشید به عنوان منبع اصلی و اولیه برای این منظور محسوب نمی شود.
  • نیازمند فضا: زمانی که قرار است مشخص شود از یک ناحیه مشخص چه مقدار انرژی به دست می آید، پارامتر چگالی توان یا همان وات بر متر مربع (W/m²) به عنوان یک عامل ضروری خود را نشان می دهد. چگالی توان پایین نیروگاه خورشیدی نشان دهنده این است که برای تامین برق مورد نظر به فضای زیادی برای احداث نیروگاه خورشیدی نیاز است.

راهکار دوم: سیستم موتور برق گازی 4.2 کیلوواتی برای هر واحد مسکونی

استفاده از گاز شهری یا کپسول گاز مایع به عنوان منبع انرژی در ژنراتورها سالهاست که در دنیا انجام میشود و در این گزارش معایب و مزایای این سیستم ها آورده شده است، پیشنهاد استفاده از یک موتور برق بطور مستقل با توان 4 کیلوات برای تامین برق اضطراری هر واحد مسکونی شامل روشنایی،یخچال، تلویزیون و پنکه می باشد.

مزایا:

  • قیمت پایین: هزینه یک دستگاه موتور برق گازسوز کم صدا 4.9 میلیون تومان می باشد.
  •  جوابگویی کل مصارف اضطراری یک واحد مسکونی: با توجه به توان 4 کیلوواتی یک موتور برق، می توان کلیه بارهای اکتیو و راکتیو نظیر یخچال، پمپ ها یا موتورها را تامین نمود.
  • عدم هزینه های دوره ای گران: دسترسی ارزان و آسان به گاز شهری در مقایسه با تامین سوختهای دیگر نظیر بنزین و گازوییل
  • سهولت استفاده و نگهداری آسان
  • صرفه جویی اقتصادی بیش از 95% با مصرف گاز نسبت به انواع دیگر موتور برق بنزینی
  • پاکی و تمیزی، بدون دود، آلایندگی پایین و حافظ محیط زیست

معایب:

وجود صدا: با توجه به اینکه موتور برق یک دستگاه مکانیکی می باشد، دارای صدا می باشد، لذا استفاده از موتور برق های کم صدا در این پروژه پیشنهاد می گردد.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها از طریق شماره تماس 02166918012 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

چه موتور برقی برای کفکش مناسب است؟
خرید آنلاین موتور برق و ژنراتور از گرین پاور، آسان‌تر از همیشه
مقایسه موتور برق بنزینی و دیزلی
موتور برق تهیه کنیم یا پنل خورشیدی
نصب ، تنظیم و تعمیر گاورنر ژنراتور
اهمیت صدرو گواهی صرفه‌جویی برق

خرید آنلاین

در صفحه هر یک از محصولات با کلیک بر روی دکمه (از کجا بخرم) به صفحه فروشندگان در بستر اینترنت هدایت میشوید.

خرید از نزدیک ترین نماینده

شما میتوانید به صورت حضوری و با مراجعه به نزدیک ترین نمایندگی در شهر خود خرید خود را انجام دهید

خرید به صورت تلفنی

شما میتوانید به صورت تلفنی و تماس با دفتر فروش مجموعه به صورت مستقیم ثبت سفارش کنید.

ورود به حساب کاربری

برای وارد شدن به حساب کاربری دکمه زیر را انتخاب کنید.